(: FATIN FAIZIEYANA BINTI NORAFEMAN :)

M U K A B U K U

Ahad, 11 Disember 2011




hye readers , today I want to story about my uncle .. yups , my uncle recently returned from menunaikan haji .. . so, me and my family went to visit my uncle .  hmmm , short the story ,  I was with my brother to go with the bike .wahhh , like minah rempit you .. ? hehe .. my brother riding a motor,speed crazy beb ! macam pelesit gitu ..  When the turn has come, I talk with my brother that I want to ride motor .. actually , fatin memang dah lama tak bawak motor .. so saja jela nak try kan ? hehe .. I really forgotten , how to ride that . so pakai press jelah .. ambik kau ! terhenjut-henjut fatin bawak motor tu .bak kata membe fatin APTB (ape pun tak boleh) haha .. 




okey enough , out of the topic pulak kan ? hmm , fatin nak cerita pasal pakngah fatin yang baru balik dari haji nie .. korang nak tahu tak ? pakngah fatin brought back a lot of goods from Mecca .. macam-macam lah dia bawak .. especially , buah kurma dan air zam-zam.. 


okey , one of the stories that make fatin interested to hear . pakngah fatin story lah bila dia ade kat sana .. dia kata , dekat sana kalau ade orang yang meninggal dunia , dorang kebumikan dalam liang lahat berbentuk L .. korang mesti tak faham kan ? okey , fatin pun kurang faham ..pastu dorang tutup kubur dengan batu bata ..  pakngah fatin kata ,  orang kat sana buat macam tu sebab nanti senang kalau waris si mati nak tuntut jenazah tu .. okey I understand now .. :)


after potpet - potpet , makngah fatin pun serve the food to eat . sedap jugak makngah fatin nie masak .. tambahan lagi ade sambal belacan beb .. memang terangkat la .. my favourite kot . hee .. but spicy gila sambal belacan tu .. lepas makan kiteorang pun balik lah rumah sbb semua pun dah penat and terbayang-bayangkan bantal kat rumah .. 




#sorry for my bad speaking .. fatin just nak try to speak better in english  .  thank you :)















create by : fatin norafeman:)

Tiada ulasan: